vrijdag 9 september 2016

Sjaal en muts...

Dag allemaal,

Vandaag wil ik jullie de sjaal en muts laten zien, die ik gemaakt heeft voor mijn dochter Willemijn.
Ik had een leuke nieuwe winterjas voor haar gekocht, donkerblauw, maar hij was een beetje saai.
Toen kwam ik op facebook een super leuke sjaal tegen. De bohemian sjaal van de Haakfabriek. Ik was er gelijk helemaal weg van en ook die kleuren, super gewoon.  http://www.dehaakfabriekwebshop.nl/c-3559955/haakpakketten/

Ik heb dit keer niet het pakket gekocht, maar ben naar het Koperdraadje in Alblasserdam gegaan, mijn favoriete wolwinkeltje en heeft de wol losgekocht. In het haakpakket zit Scheepjes Stonewash XL en ik wilde de dunnere variant omdat het een kindersjaal moest worden en ik wilde er ook graag een bijpassende muts bij haken. En dan heb je met de gewone Scheepjes Stonewash veel meer lengte.

Ik had overal 2 bollen van gekocht en 1 bolletje glitter By Claire 2.

Ik ben met lossen, vaste, halve stokjes en stokjes aan de slag gegaan, losgehaakt en samengehaakt.
Ook de muts heb ik met deze steken gehaakt. Op gevoel eerst gemeerderd en daarna naar beneden gehaakt. Ondertussen een paar keer passen.

Voor het speelse effect heb ik aan de ene kant van de sjaal de franjes en 3 pompoms gemaakt en aan de andere kant gewoon 1 pompom.

Willemijn heeft het niet koud in de winter...






Lieve groet, Anke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.