maandag 19 augustus 2019

Vakantie...

Dag allemaal,
Wij hebben nog heerlijk vakantie en eigenlijk heb ik niet heel veel gehaakt...
Wel heb ik een hele gave workshop bij het Koperdraadje te Alblasserdam gevolgd. Verf je eigen wol.
Dit is echt merinowol, die je met natuurlijk kleurstoffen verft. Het is echt super gaaf om te doen en voor de prijs hoef je het niet te laten. 1 streng van 400 meter kost 15 euro. Voor een sjaal heb je 2 strengen nodig, maar ga je sokken breien, dat kan dus ook hiermee, dan heb je maar 1 streng nodig. En zacht dat het is... Ik haak er echt heel graag mee...



Dit is mijn streng geworden... spannend hoe het straks ophaakt.




 Hier alle strengen van alle workshopdames bij elkaar, zo leuk ieder zijn eigen smaak en kleuren...


Met de hand geverfde wol ga ik de zijwaartse chevron sjaal haken uit het boek Sjaalshaken a la Sascha. Hier alvast een stukje...


Verder ben ik ook aan het leren breien, sokken lukken al goed, maar nu een kol met 2 kleuren... Ik brei continentaal en dan de hoofdkleur in de linkerhand en de bijkleur in de rechterhand...
Heerlijk project om te leren breien met 2 kleuren. 
Het is de turn around kol.


Groetjes en veel handwerkplezier,
Anke


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.