donderdag 29 augustus 2019

Needle punchen...

Dag allemaal,

Vandaag wil ik jullie weer een nieuw projectje laten zien...
Van Rico zijn er nieuwe punchnaalden uitgekomen met wel een dikte van 5 mm, om te punchen met dikke wol. Nu heeft Rico deze ook de Mega Wool Chunky in hele gave kleuren.
Ik wilde dat weleens uitproberen, want met de dunnen naald is punchen ook erg leuk en dit vind ik eigenlijk nog stoerder.

Je puncht op Aida stof met 4,5 kruisjes per cm. Het was wel even oefenen hoor. Je moet echt in de gaatjes steken, want er komen best krachten op het doek, maar na een stukje punchen had ik het eigenlijk snel door en ging het steeds gemakkelijker...


En dit is het geworden, alvast voor de herfst, een rood met witte stippen paddenstoel...


Het leuke is dat er 4 verschillende lengtes op de punch naald zitten. Ik heb de langste gebruikt met de witte stippen en de kortste voor de onderkant van de paddenstoel, dit geeft een heel gaaf 3d effect...


We gaan deze techniek ook geven als workshop bij het Koperdraadje te Alblasserdam...
Nieuwsgierig geworden naar alle workshops, kom dan a.s. zaterdag naar het Koperdraadje tussen 13:00 en 15:00 om alle workshops en voorbeelden te bekijken...

Lieve groet, Anke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.