zaterdag 14 december 2019

Sokken haken...

Dag allemaal,

Afgelopen najaar kwam Sascha van A la Sascha met het boek Sokken haken... Ik ben groot fan van Sascha, haar ontwerpen spreken mij heel erg aan en haar boeken ook, dus dit boek wilde ik gewoon hebben...

En het is leuk!!!

Ik ben begonnen voor mijn dochter Willemijn sokken te haken. Je haakt deze sokken met sokkenwol en reliĆ«fstokjes, waardoor het lekkere dikke sokken worden.  Ik haak ze met haaknaald 3,5.
Het zijn echt huissokken, voor schoenen zijn ze te dik, maar voor in kaplaarzen geschikt of in klompen...

In het boek staan veel modellen en dit is het eerste model , de kattenoogsok.





Daarna ben ik een paar voor mijzelf gaan haken, ik loop altijd op sloffen of sokken, omdat anders mijn voeten zo koud worden, dus leuke wol uitgezocht bij Koperdraadje. De Mille Socks de luxe met een glitter en een neutrale sokkenwol erbij van Lang Yarns.
Het nadeel van sokken haken is, dat je echt wel 1,5 bol sokkenwol nodig hebt.



Ik ben echt blij met het sokken boek en de heerlijke warme sokken. Ik heb al weer wol gekocht voor een paar voor mijn andere dochter...

Lieve groet, Anke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.