vrijdag 6 maart 2020

Jarig en sokkenbreien...

Dag allemaal,

Ik ben lichtelijk verslaafd aan sokkenbreien... Haken kan ik als de beste, maar breien eigenlijk niet en ja dan begin je nadat je eerst geoefend heb met een kol in recht en averecht, gelijk met sokkenbreien en het soxxbook heb mij daar heel goed bij geholpen. Ik brei de sokken op een rondbreinaald en continentaal. Ik weet niet beter, dus vind het heerlijk breien.

Na een aantal recht toe recht aan sokken ben ik wel toe aan een uitdaging. Toen zag ik de voororder van het Laine Sokken boek in het Engels bij Koperdraadje. 52 weeks of Socks een boek met daarin 52 prachtige patronen... Aangezien hij uit zou komen rond mijn verjaardag, heb ik hem op mijn verlanglijstje gezet en ja, precies op de dag, kwam hij binnen...

Natuurlijk een prachtige streng sokkenwol erbij gekregen. Handgeverfde sokkenwol van Koperdraadje. Zo zacht en Merino wol. Het kriebelt niet. Eigenlijk wel mijn favoriete wol...


Oei en dan liggen er in de winkel nog meer van die prachtige strengen, en de sokken in het boek zitten vol met patroontjes, dus strengen die een beetje effen zijn en niet te druk zijn wel heel leuk hiervoor. Ik had wat verjaardagsgeld gekregen en daar heb ik deze mooie strengen van gekocht...
Petrol en de andere is groen/petrol...


Maar kan ik al beginnen, nee nog niet!! Er staan nog een paar eenvoudige sokken op mijn naald en die moeten toch eerst af, want ik heb maar 1 rondbreinaald in die maat...

Ik hou jullie op de hoogte,

Lieve groet, Anke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.