maandag 31 juli 2017

Lizard shawl

Dag allemaal,

Vandaag wil ik jullie weer een afgerond project laten zien en wel de Lizard Shawl by Jasmin Räsänen. Het is een gratis patroon op Ravelry en een echt tomeloos haak project. Het is een a-symmetrische sjaal, dus de punt zit niet in het midden. Hierdoor  is de punt ook minder lang, waardoor je hem op vele manieren kunt dragen. 

Ik heb hem gehaakt met een nieuwe winterwolletje van Louisa Harding, de Pittura, kleur 614 Last Supper. Een prachtig wolletje bestaand uit 75% wol en 25% Viscose. Er zit 400 meter op en voor deze sjaal heb ik 2 bollen gebruikt. Van de tweede bol heb ik zeker nog een kwart over. 
Ik heb hem gehaakt op haaknaald 4,5. 
Dit mooie draadje heb ik gekocht bij het Koperdraadje te Alblasserdam. Ze heeft ook mooie kant en klare pakketten staan met ander garen voor deze shawl. Dus neem eens een kijkje.

De sjaal krulde best wel op, maar vanmorgen heb ik hem even op een kort wasje met wat euculan in de wasmachine gedaan. Daarna aan de waslijn buiten laten drogen. Hij was zo droog en gelijk prachtig in model en super zacht!



Lieve groet, Anke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.