maandag 24 juli 2017

Nuts about Squares

Dag allemaal,

3, 5 maand geleden begon ik aan deze Cal. De Nuts about Squares Cal. Een prachtige deken, gehaakt, bestaande uit 35 vierkanten van 25 x 25 cm en een mooie rand.
Het was echt een uitdaging. De vierkantjes waren best bewerkelijk kwa steken en het Nederlandse patroon was niet altijd duidelijk beschreven, maar gelukkig was er ook elke weer een video tutorial, deze was heel duidelijk, dat je gewoon mee kon haken. 

Ik heb hem gehaakt met Stylecraft DK op haaknaald 4. 
De kleuren die ik gebruikt heb voor deze deken zijn van Stylecrafts DK
6x Petrol 1708
3x Mocha 1064
3x Duck egg 1820
3x White 1001
3x Stormbleu 1722
2x Soft Peach 1240

Van de week ga ik hem naar mijn favoriete handwerkwinkeltje Het Koperdraadje te Alblasserdam brengen, waar hij deze zomer in het echt is te bewonderen... en als de koude dagen komen, ligt hij heerlijk op mijn bank, om onder te kruipen op een koude avond met een heerlijk boek en een warme kop thee...


Het is best lastig om de gehele deken op de foto te krijgen, dus dan maar in stukken...




De prachtige rand alleen bestaat al uit 12.000 steken. 10 toeren van 1200 steken. Dat was echt meters maken...



Lieve groet, Anke

1 opmerking:

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.