maandag 15 juni 2020

Breien


Dag allemaal,

Zoals jullie misschien al een paar keer hebben voorbij zien komen, ben ik naast haken ook gaan breien. Breien kon ik helemaal niet, maar met youtube kom je een heel eind.
Ik ben al een hele tijd geleden begonnen met sokkenbreien en ondertussen heb ik al 6 paar gebreidt. 
Nu ben ik bezig met 2 sokken tegelijk van boord naar teen op een rondbreinaald van 100cm , naalddikte 2,5. Het handige hiervan is dat ze gelijk af zijn en geen 2e soksyndroom krijgt.

Deze leuke wol is van Gründl en heeft Hot socks simila, een toffe bonte sokkenwol, waarmee je de leukste sokken krijgt. Deze zijn voor mijn dochter van 16, die graag zelf gebreide sokken aan heeft.


Vorig jaar was ik voor het eerst gaan breien aan een trui, de verderlicht sweater een eenvoudige sweater, top down, met alleen recht en averecht. 
Nu wilde ik weer graag een trui gaan breien en wel de Lovenote trui van Thincanknits. Een wat moeilijker patroon met een ajourpatroon erin. Deze trui brei je dubbeldraads met een kidsilk en een merinowol.
Ik had een leuke blauwe rok gekocht met kleine bloemetjes erop, met kleine groene blaadjes. Vandaar mijn keuze van blauw met groen...
Deze prachtige handgeverfde wol koop ik bij het Koperdraadje te Alblasserdam. 


Van de strengen heb ik eerst bolletjes gewonden...


En natuurlijk eerst het proeflapje gebreid en ja dat klopte... Met breinaald 6 had ik netjes de juiste stekenverhouding.
Dus nu kan ik aan de slag...


Veel handwerkplezier en een fijne dag,

Liefs Anke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.