woensdag 17 juni 2020

In je nopjes sjaal


Dag allemaal,

Soms maak ik weleens een ontwerp en vandaag wil ik jullie mijn ontwerp voor Koperdraadje laten zien. De In je nopjes sjaal. Dit is een luchtige zomerse sjaal, gehaakt van 2 strengen handgeverfde merino wol van Koprdraadje.

De sjaal is als pakket te koop en je vind hem hier: https://www.koperdraadje.nl/Verrassingswol-geverfd-in-jouw-kleur-keuze!

Ik heb de haakvariatie ontworpen, maar als je niet van haken houd, is er ook een breipatroon.

Als ik de sjaal gehaakt heb, doe ik hem altijd in een badje met wat wolwasmiddel. En daarna blok ik hem. Dit keer aan de waslijn. Hierdoor krijgen de steken een mooie open structuur en worden ze gelijkmatig. Zeker bij deze sjaal is dat belangrijk. Voor het wassen en drogen was hij meer in elkaar. 




Aan de punten hebben we nog franjes gemaakt voor een leuk speels effect. De lange kant van de sjaal is 2 meter, dus je kan hem goed omdoen.


Heel veel handwerkplezier 

Liefs Anke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.