donderdag 27 december 2018

Pollevie workshop omslagdoek

Dag allemaal,

Graag wil ik jullie vandaag mijn omslagdoek laten zien. 24 november heb ik bij het Koperdraadje in Alblasserdam een workshop gevolgd, waar je een tas kon omhaken of een omslagdoek. Gegeven door Pollevie. Het was een super leuke leerzame dag en zijn we begonnen aan de omslagdoek. Natuurlijk maak je maar een klein begin op de workshop en moet je het thuis zelf afmaken. Wel met een uitgebreide tutorial erbij en video's die je helpen. 

Het begon die dag met de kleuren kiezen. Ik heb gekozen voor het Borgo de Pazzi Amore 160 garen.  6 bolletjes Amore 160 jeans, in de kleuren licht, midden en donkerblauw en van alle 3, 2 bolletjes. Je haakt namelijk dubbeldraads op haaknaald 6. 2 bolletjes Amore 160 in een licht grijze kleur. Dit is mijn basis. Verder nog 1 bol van de  zalmroze kleur wool addicts air en de licht zalmroze kleur wool addicts water. Ook heb ik nog een donkerblauwe fluffy wol erbij gekocht. Dus voor deze omslag doek heb ik in totaal 11 bollen garen gebruikt. 

De omslagdoeken van Pollevie zijn best heel druk, met heel veel bloemen. Zelf ben ik daar helemaal niet van. Dus ik heb hem heel rustig versiert naar mijn eigen smaak en ook dat ik hem nog bij mij vind passen om te dragen. En ja ik ben heel tevreden en blij ermee. Hij staat prachtig over mijn donkerblauwe jas.

Hier een foto van de omslagdoek in het geheel:


De vogel was een gratis download op de site van Pollevie en heb ik zelf aangepast en op een nestje geplaatst.


Verschillende randen haak je en ook randen erop. Leuke stippen op de randen en een schulprand maakt het helemaal af.


Mijn dochter wilde hem wel even showen. Dit is de achterkant...
Een heerlijk omslagdoek om ook in weg te kruipen...


 En de voorkant:


Ik ben super blij met mijn kleurkeuze, het was echt super leuk om te doen.
In januari en april geeft het Koperdraadje nog een keer deze workshop, dus heb je zin, hij is echt te leuk om te doen... www.koperdraadje.nl

Ik wens jullie een hele fijne jaarwisseling en veel creativiteit in 2019

Lieve groetjes Anke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.